ثبت شرکت نارین

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

هفدهمین سالگرد تاسیس نارین

بازدید: 89

 

در کنار شما ۱۷ ساله شدیم. می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: سه شنبه 2 شهريور 1400 ساعت: 12:24 منتشر شده است

برچسب ها : ,

نظرات()

ثبت شرکت و برند با بهترین قیمت

بازدید: 87



ثبت شرکت

ثبت برند
رتبه بندی شرکت
 
دفتر تهران : 
 
☎️ 02188231002
 
دفتر اراک : 
 
☎️ 08632216660
 
 
 
می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: شنبه 23 مرداد 1400 ساعت: 11:5 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,
نظرات()

خدمات آنلاین ثبت نارین

بازدید: 121







می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: دو شنبه 21 تير 1400 ساعت: 14:10 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,

نظرات()

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

بازدید: 104
انحلال شرکت با مسئولیت محدود

 

گاهی بعد از ثبت شرکت ممکن است به هر دلیلی مثل مشکلات بین شرکاء یا ورشکستگی اعضای شرکت تصمیم به انحلال شرکت بگیرند،در این مطلب به دلایل مختلف برای انحلال شرکت پرداخته و مدارک مورد نیاز آن را بیان میکنیم.

الف) دلایل مختلف عام انحلال شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود مانند هر شرکت دیگری در موارد زیر منحل می‌شود:

۱- چنانچه هدفی که شرکت به سمت آن تاسیس شده محقق نشده باشد و یا غیر ممکن بودن دسترسی به آن و جود داشته باشد.
۲-انقضاء مدت به این معنا است که محدودیت زمانی برای فعالیت های شرکت وجود دارد و این زمان سپری شود.شرکاء عملی به سوی تمدید آن انجام نداده باشند.
۳- تصمیمات تمام شرکاء: آنجا که قرارداد تشکیل شده شرکت از طریق تمام شرکا منعقد شده است،بدین جهت خودشان می توانند با توافق همه شرکا از این قرارداد صرف نظر کنند.
۴-منتفی شدن تعداد شرکا، در صورت از میان رفتن شرکاء و فقط باقی ماندن یک شریک، شرکت منحل خواهد شد.
۵-درصورت ورشکستگی، ورشکستگی به معنی عدم توانایی شرکت در پرداخت وجوهی است که برعهده شرکت می باشد. گفتنی است که شرکت پس از ورشکستگی هیچ دخالتی در اداره امور شرکت نخواهد داشت و منحا خواهد شد.

 

ب) دلایل خاص انحلال شرکت

در بند‌های «ب» ، «ج» و «د» قانون تجارت، ماده ۱۱۴ موارد مختص به انحلال شرکت با مسئولیت محدود شرح داده است. که شامل موارد زیر می باشد:

۱-در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که مقدار بهره آنها بیشتر از نصف سرمایه شرکت باشد.(بند ب م ۱۱۴ ق. ت)این اکثریت، یک اکثریت سرمایه‌ای می باشد. بدین جهت اگر فقط حتی دو نفر از بیست نفر شرکا بیش از ۵۰% سرمایه شرکت را داشته باشند،هر زمان که بخواهند میتوانند شرکت را به استناد این بند منحل کنند.
این بند جنبه الزام آور دارد و تحت هیچ شرایطی نمی توان اکثریت سرمایه‌ای را تغییر داد. مثلا نمیتوان اکثریت را ۸۰% یا ۲۰% قرار داد.
لازم به ذکر است که این بند امکان دارد سبب سو استفاده بعضی شرکا که دارای اکثریت سرمایه‌اند و باعث از بین رفتن حقوق سایرین شرکا شود. چون آنها میتوانند با تهدید سایرین شرکا به حل شدن، نظرات و تصمیمات خود را در شرکت اعمال کنند.
۲-هنگامی که به واسطه ضررهای وارد شده به شرکت، نیمی از سرمایه شرکت از بین برود و یک نفر از شرکا تقاضای انحلال کند و دادگاه نیز دلیل های او را موجه بداند. شرکای دیگر نیز نخواهند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق دارد بپردازند و او را از شرکت اخراج کنند.

نکات قابل اهمیت در رابطه با این بند:

الف. انحلال شرکت واگذار شده به این است که یکی از شرکا از دادگاه تقاضای انحلال بنماید.
ب. درخواست داشتن انحلال از دادگاه فقط در صورت ایجاد ضرری است که نیمی از سرمایه شرکت را از بین ببرد.
ت. حکم انحلال شرکت زمانی توسط دادگاه صادر می‌شود که سایرین شرکا حاضر نباشند سهم شریک متقاضی انحلال در شرکت را بپردازند. این متن نشان می‌دهد که شریک متقاضی انحلال باید ثابت کند که رفع شده ضرر شخصی وی بدون انحلال میسر نیست پس هر زمان شرکا سهم او را بتوانند پرداخت کنند دلیلی برای انحلال وجود ندارد.

۳- به موجب بند د ماده ۱۱۴ قانون تجارت زمانی که یکی از شرکا فوت شود و به موجب اساسنامه شرکت، فوت شریک موجب انحلال شرکت باشد، آن شرکت منحل خواهد شد.
علل وجود این بند، وجود جنبه شخصی بودن شرکت با مسئولیت محدود می باشد به این مفهوم که در این شرکت تا حدی شخصیت شریک مهم است.

 

به این مدارک برای ثبت انحلال این شرکت نیار خواهید داشت:

۱- اصل صورت جلسه انحلال شرکت
۲- آگهی های شرکت که در آخرین روزنامه رسمی منتشر می شود.
۳- فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه که باید خارج از شرکاء انتخاب شده باشد
۴- ارائه سند ثبت دایر شده بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت شرکاء صورت گرفته باشد.

 

مطالب مرتبط:

انحلال شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: دو شنبه 23 فروردين 1400 ساعت: 11:55 منتشر شده است

برچسب ها : ,,
نظرات()

کاهش سرمایه در شرکت سهامی خاص

بازدید: 124

کاهش سرمایه در شرکت سهامی

 

در لایحه اصلاحی قانون تجارت دو نوع از کاهش سرمایه در شرکت سهامی خاص پیش بینی شده که هر یک دربردارنده تشریفات و اهداف ویژه خود است .دو گونه کاهش اجباری و کاهش اختیاری سرمایه، دو جهت متعارض را دنبال می کنند. در کاهش اجباری سرمایه، زیانهای وارده بر شرکت الزاما باعث تغییر منفی سرمایه اسمی شرکت می گردد. در صورتی که در کاهش اختیاری سرمایه، بالا بودن سرمایه وبی نیازی شرکت به بخشی از آن سهامداران را تشویق به خارج کردن آن بخش از سرمایه و تقسیم میان خود می نماید . برای کاهش سرمایه باید صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم گردد.

 

کاهش اختیاری سرمایه در شرکت سهامی خاص

در ماده ۱۴۱ مجمع عمومی فوق العاده شرکت می تواند به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد کاهش سرمایه شرکت به طور اختیاری اتخاذ تصمیم کند مشروط بر آنکه بر اثر کاهش سرمایه به تساوی حقوق صاحبان سهام لطمه ای وارد نشود(رعایت حداقل سرمایه تشکیل شرکت یعنی یک میلیون ریال برای شرکت سهامی خاص) و سرمایه شرکت از حداقل مقرر در ماده ۵ این قانون کمتر نگردد. کاهش اختیاری سرمایه از طریق کاهش بهای اسمی سهام به نسبت متساوی و رد مبلغ کاهش یافته هر سهم به سهم به صاحب آن انجام می گیرد .

 

کاهش اجباری سرمایه در شرکت سهامی خاص

در ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت این موضوع مطرح شده است که اگر بر اثر زیانهای وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود هیئت مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود. هر گاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد بایددر همان جلسه و با رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد. بنابراین تا زمانی که سرمایه از میان رفته نصف کل سرمایه شرکت نرسد، کاهش سرمایه الزامی نیست. کاهش اجباری سرمایه از طریق تعداد یا مبلغ اسمی سهام صورت می گیرد.

برای آنکه هیئت مدیره به از بین رفتن سرمایه آگاه یا مطمئن گردد، بایستی شاخصی وجود داشته باشد. این معیار درحقیقت به تکلیف دیگری از وظایف مدیران ارتباط می یابد که عبارت است از اینکه “ لااقل هر شش ماه یک بار خلاصه صورت دارایی و قروض شرکت راتنظیم و به بازرسان ارائه نماید .”  درنتیجه، با وجود چنین گزارش ۶ ماهه ای که به بررسی و اظهار نظر بازرسان قانونی شرکت نیز گذارده می شود ، مدیران به آسانی به تحقق شرط کاهش اجباری پی خواهند برد. به محض آگاهی مدیران به از میان رفتن سرمایه و دعوت مجمع عمومی فوق العاده، این مجمع بایستی درمورد بقا یا انحلال شرکت اتخاذ تصمیم کند. چنانچه سهامداران نظر به پایان حیات شرکت داشته باشند، ضمن تصمیم گیری به انحلال آن، بر اساس مفاد اساسنامه و یا رهنمود آن مجمع شرکت وارد روند تصفیه خواهد شد .

 

مدارک مورد نیاز برای کاهش اجباری سرمایه

۱- ارائه اصل صورتجلسه مجمع عموی فوق العاده (بارعایت ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت) با امضاء هیأت رئیسه ذیل مجمع الزامی است .

۲- ارائه لیست حاضرین در مجمع در جهت رعایت ماده ۹۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت به امضاء کلیه سهامداران

۳- ارائه لیست سهامداران پس از کاهش سرمایه به امضاء کلیه سهامداران

۴- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده ۲ لایحه اصلاحی قانون تجارت)

۵- در صورتیکه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشیکل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت (ماده ۹۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .

۶- درصورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .

۷- درصورت لزوم ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح.

 

مدارک مورد نیاز برای کاهش اختیاری سرمایه

۱- ارائه اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء هیأت رئیسه .

۲- ارائه لیست حاضرین در مجمع در جهت رعایت ماده ۹۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت به امضاء کلیه سهامداران .

۳- ارائه برگ نمایندگی, نمایندگان اشخاص حقوقی درصورتیکه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی می باشند (رعایت ماده ۲ لایحه اصلاحی قانون تجارت)

۴- ارائه یک نسخه روزنامه رسمی و یک نسخه روزنامه کثیرالانتشار که آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد .(حاوی اطلاعات مربوط به کاهش سرمایه , موضوع ماده ۹۲ لایحه اصلاحی قانونی تجارت)

۵- ارائه گواهی صادره از دادگاه مربوطه مبنی بر عدم اعتراض به کاهش سرمایه با رعایت موارد ۹۳ و ۹۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت

۶- لیست سهامداران پس از کاهش سرمایه به امضاء کلیه سهامداران.

۷- درصورتیکه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشیکل شده باشد ارائه اصل آگهی دعوت (ماده ۹۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت) الزامی می باشد .

۸- درصورتیکه مجمع مذکور دو نوبتی می باشد ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم الزامی می باشد .

۹- درصورت لزوم ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح.

 

با توجه به تخصصی بودن تنظیم صورتجلسه مربوط به کاهش سرمایه پیشنهاد میکنیم، این کار را به کارشناسان متخصص ما در واحد ثبت نارین بسپارید.

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ الی ۱۰۰۴

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: پنج شنبه 19 فروردين 1400 ساعت: 11:1 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,
نظرات()

قوانین ثیت شرکت در ایران

بازدید: 123

قوانین ثبت شرکت در ایران

 

 

ثبت شرکت-قوانین ثبت شرکت در ایران

 

 

کلمه شرکت به معنی شریک شدن و هم‌دست شدن با یکدیگر در کاری مشخص می باشد. شرکت یک نهاد قانونی با فعالیت‌های مخصوص تجاری و بازرگانی می‌باشد که بین یک شخص حقیقی یا حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می‌شود. افراد برای قانونی کردن فعالیت‌های تجاری خود و استفاده از پشتوانه‌های حقوقی و بر اساس انواعی که در قانون پیش‌بینی شده است اقدام به ثبت شرکت می‌کنند.

بهترین روش انجام فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری،ثبت شرکت تجاری و یا ثبت موسسه غیر تجاری می‌باشد. مانند هر کاری “ثبت شرکت” مزایا و معایبی دارد. هر چند مزایای ثبت شرکت بر معایب آن پیشی میگیرد. این معایب یا مشکلات حتماً ایجاد نمیشود و یا برای تعداد محدودی از شرکت ها مشکل ساز می شود، و صد البته اگر بر اساس قانون فعالیت شرکت انجام شود هیجگاه دچار مشکل نخواهد شد.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت شرکت ها با کارشناسان ثبت نارین با شماره ۸۸۲۳۱۰۰۲ ۰۲۱ تماس بگیرید.

 

مزایای ثبت شرکت

فعالیت به صورت قانونی:

با ثبت شرکت تمام فعالیت‌‌های شرکت تجاری به صورت رسمی و قانونی انجام می‌شوند و در نتیجه اعتبار بیشتری خواهند یافت. بنابراین افراد حقیقی و حقوقی تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت‌های ثبت شده خواهند داشت.

مسئولیت شرکا و جلب اطمینان اشخاص ثالث:

مسئولیت مالی و حقوقی تمام فعالیت‌های یک شخص حقیقی به عهده خود شخص خواهد بود؛ در صورتی که در شرکت ثبت شده تمام اعضای هیأت مدیره و شرکا درباره همه اعمال شرکت در برابر اشخاص ثالث مسئولیت داشته و ملزم به پاسخگویی از طریق قانونی هستند. بنابراین همه مسئولیت‌ها به عهده یک نفر نخواهد بود که این موضوع به نفع تک تک شرکا و از طرفی اشخاص طرف معامله با شرکت نیز خواهد بود و موجب اطمینان بیشتر اشخاص و شرکت‌ها جهت تعامل با شرکت ثبت شده خواهد شد.

حمایت قانون از حقوق تمام طرفین شرکت (شرکا، کارمندان و طرفین همکار)

در زمینه‌ی شراکت شرکا بدون شک شراکت به صورت حقوقی نسبت به شراکت به صورت شخصی به نفع همه شرکا خواهد بود. با ثبت شرکت تمام جزئیات، مقدار درصدهای سهام و سایر حقوق شرکاء به صورت قانونی و مکتوب در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده و قابل استناد است. بنابراین در پیشامدهایی همچون اختلافات احتمالی مابین اعضاء و همچنین در مقابل اشخاص ثالث روند حل اختلافات و مشکلات نسبت به شراکت شخصی بسیار ساده‌تر و مدون و از طریق قانون قابل پیگیری خواهد بود.

قوانین ثبت شرکت

شرکت کردن در مناقصه‌ها و مزایده‌‌ها

همه ساله مناقصه‌ها و مزایده‌های بزرگ و مهم بسیاری به صورت دولتی و خصوصی برگزار می‌شود که در آن سازمان‌های عمومی و شرکت های بزرگ، خرید و ارائه کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به رقابت و مسابقه می‌گذارند که سود و درآمد سرشاری برای طرفین این معامله به همراه خواهد داشت. تقریبا شرکت کردن در اکثر مناقصه‌ها و مزایده‌های مهم تنها به صورت شخص حقوقی (شرکت ثبت شده) امکانپذیر است، بنابراین یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت امکان حضور در مناقصه‌ها و مزایدها و برخورداری از مزایای اینگونه از معامله‌ها است.

ایجاد نمایندگی رسمی

اغلب شرکت های معتبر برای پیشگیری از مشکلات قانونی و حقوقی احتمالی مایل به اعطای نمایندگی به شرکت های ثبت شده هستند و با اشخاص حقیقی همکاری نمی‌کنند و یا در صورت همکاری شرایط سخت‌تری را نسبت به شرکتها برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. بنابراین ثبت شرکت راه مناسبی برای اخذ نمایندگی شرکتهای مهم و فعالیت به عنوان زیر مجموعه یک برند معتبر می‌باشد.

اطلاع رسانی شفاف و جلب اعتماد مشتری

تمام سوابق و اطلاعات با اهمیت یک شرکت از جمله تاریخ ثبت شرکت، اسامی تمام اعضای هیئت‌مدیره و سِمت آن‌ها، دارندگان حق امضاء، نشانی قانونی شرکت، موضوع فعالیت شرکت، شعبه های شرکت، میزان سرمایه ثبت شده و هرگونه تغییرات شرکت به صورت کامل در روزنامه رسمی کشور ثبت می‌شود و قطعا چنین شفافیتی موجب جلب اعتماد مشتریان و افزایش اعتبار شرکت خواهد شد.

ثبت رسمی سابقه شرکت و بهره‌برداری از عنوان شرکت

با ثبت شرکت به علت ثبت رسمی تاریخ آغاز فعالیت شرکت، با گذشت زمان و بیشتر شدن مدت فعالیت، اعتبار شرکت نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین در تمام فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری این نام ثبت شده شرکت است که می‌تواند به شرکت اعتبار بخشیده و باعث اعتماد و شناخته شدن شرکت بین اشخاص و اصناف باشد.

اخذ مجوزهای مورد نیاز، امتیازات و اعتبارات گوناگون مانند دریافت وام

در بسیاری از موارد امتیازات و اعتبارات دولتی، انواع وام‌های بانکی و مجوزهایی که دریافت آن از ارگان‌ها و نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی است تنها به شرکت های ثبت شده تخصیص می‌یابد و اشخاص حقیقی از دریافت چنین مزایایی بی‌بهره هستند.

معایب یا مشکلات احتمالی ثبت شرکت

پرداخت مالیات:

تمام شرکت های ثبت شده در پایان هر سال مالی ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به اداره‌ی دارایی و پرداخت مالیات تعیین شده هستند.
تعیین مقدار مالیاتی که هر شرکت موظف به پرداخت آن است به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند: تکمیل صحیح دفاتر مالیاتی، ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی، میزان درآمد شرکت و سود خالص کسب شده در پایان سالی مالی و… در صورتی که هر یک از این موارد به درستی رعایت نشوند ممکن است موجب اشتباه محاسباتی در مالیات شده و شرکت مجبور به پرداخت مالیات اضافی گردد. همچنین اگر شرکتی در طول سال مالی خود فعالیتی نداشته باشد می‌تواند در پایان سال اظهارنامه عدم فعالیت به دارایی ارائه نماید که در این صورت به کلی مشمول مالیات نخواهد شد.

پر کردن دفاتر مالیاتی:

تمام شرکت های ثبت شده، هرساله موظف به تکمیل دفاتر مالیاتی پلمب شده خود و اظهار آن به اداره‌ مالیات می‌باشند. بر خلاف تصوری که در بین برخی از افراد وجود دارد، تکمیل این دفاتر کار پیچیده‌ای نیست و تنها کافیست مواردی چون درآمدها، هزینه‌ها، بدهی‌ها، اصتهلاک‌ها و… را با دقت و به صورت شفاف در دفتر ثبت کرد.
همچنین مراحل اخذ دفاتر مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی بسیار ساده است و اگر آشنایی کافی با مراحل انجام این کارها نداشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک انجام آن را به موسسه‌های خدمات ثبت شرکت (مانند ثبت ایلیا) بسپارید.

پرداخت حقوق و بیمه کارمندان:

طبق قانون کار شرکت های ثبت شده موظف به بیمه کردن کارکنان خود می‌باشند. بنابراین کارفرما علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه باید درصدی از حق بیمه کارمند خود را نیز پرداخت کند. هر چند کارفرمای حقیقی هم مانند کارفرمای حقوقی (شرکت های ثبت شده) موظف به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان است و در این مورد تفاوتی وجود ندارد.

داشتن محل کار مشخص (نشانی قانونی):

برای ثبت شرکت داشتن یک نشانی به عنوان محل شرکت الزامی‌ست. در سه ماه اول ثبت شرکت در صورت نداشتن یک دفتر کار مستقل می‌توان از نشانی منزل استفاده کرد؛ اما پس از آن و در هنگام تشکیل پرونده‌ مالیاتی و اخذ کد اقتصادی باید نشانی یک مکان تجاری با سند یا اجاره‌نامه به نام شرکت ارائه داد.
هر چند در ابتدای فعالیت به صورت ثبت شده نیاز به ملکی کامل به عنوان دفتر شرکت نیست و با اجاره یک اتاق از یک شرکت تجاری و ارائه اجاره نامه آن به اداره دارایی و اعلام نشانی مذکر می‌توان شرکت را بدون مشکل و با هزینه کم اداره نمود.

هزینه‌های اولیه راه‌اندازی یک شرکت:

مسلما هزینه‌های راه‌اندازی یک کسب و کار به صورت شرکت ثبت شده بیشتر از راه‌اندازی یک کسب و کار شخصی است. هزینه‌هایی مانند اجاره محل شرکت، خرید وسایل و لوازم اداری، هزینه‌های قانونی ثبت شرکت و…
اما با توجه به مزایا و امتیازاتی که شرکت‌های ثبت شده دارند پس از مدتی فعالیت مفید، سود به دست آمده از فعالیت‌‌های تجاری صحیح و اصولی، هزینه‌های اولیه ثبت شرکت را جبران خواهد کرد.

آشنایی اولیه با قانون تجارت:

یکی از علت‌های تردید در ثبت شرکت یا عدم انجام آن، ترس از عدم آشنایی با قانون تجارت و موارد تخصصی آن است.
برای رفع این مشکل با صرف کمی زمان و مطالعه قانون تجارت و جستجوی مقالات متعددی که در سایت‌های گوناگون پیدا می‌شود، می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید از مشاوره‌ وکلای موسسه‌هایی (مانند ثبت ایلیا) که خدمات مرتبط با ثبت شرکتها را ارائه می‌دهند بهره‌مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکتفعالیت هایی که قبل از ثبت شرکت نیاز به اخذ مجوز دارند

قوانین ثبت شرکت

چه نوع شرکت‌هایی در قانون تجارت ایران پیش‌بینی شده‌اند؟

ماده ۲۰ قانون تجارت ایران شرکت‌های تجاری را به ۷ نوع تقسیم می‌کند:

شرکت سهامی
شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی عام
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تضامنی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت مختلط سهامی
شرکت نسبی
شرکت تعاونی تولید و مصرف

این شرکتها را بر اساس روابط شرکا با هم و نسبت به اشخاص ثالث به چهار دسته می‌توان تقسیم کرد:

شرکتهایی که مسئولیت و تعهد شرکاء محدود به سرمایه شرکت بوده و شرکاء بیشتر از آن مسئولیتی نخواهند داشت. مانند شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود.
شرکتهایی که شرکاء در برابر طلب‌کاران و اشخاص ثالث ضمانت هم دارند. مانند شرکت‌‌های تضامنی و نسبی.
شرکتهایی که با ترکیب دسته‌بندی ۱ و ۲ تشکیل می‌شوند. مانند شرکت‌های مختلط.
شرکتهایی که سوددهی و میزان سرمایه آن‌ها در اولویت نیست و بیشتر جهت رفاه بیشتر و تهیه مایحتاج مورد نیاز شرکاء و بحث تعاون تشکیل می‌شوند. مانند شرکت تعاونی تولید و مصرف.
بیشترین درخواست ثبت برای فعالیت‌‌های تجاری در ایران مربوط به (ثبت شرکت سهامی خاص)، (ثبت شرکت با مسئولیت محدود)، (ثبت شرکت تضامنی)، (ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف) و برای فعالیت‌‌های غیر تجاری (ثبت موسسه) می‌باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت شرکت ها با کارشناسان ثبت نارین با شماره ۸۸۲۳۱۰۰۲ ۰۲۱ تماس بگیرید.

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1399 ساعت: 9:31 منتشر شده است

برچسب ها : ,
نظرات()

ثبت شرکت در تهران

بازدید: 136

 

 

ثبت شرکت در تهران

 

ثبت شرکت نارین با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه ثبت و رتبه بندی شرکت ها و با داشتن کادری با تجربه و متخصص آماده ارائه تمامی خدمات ثبت شرکت و برند,رتبه بندی و ثبت تغییرات شرکت ها،اخذ کد اقتصاد و کارت بازرگانی به همشهریان عزیز می باشد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: پنج شنبه 27 فروردين 1399 ساعت: 9:25 منتشر شده است

برچسب ها : ,,
نظرات()

شرایط دریافت رتبه انبوه سازان

بازدید: 139

دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازان

 

اخذ رتبه انبوه سازان

 

تعیین پایه و صدور پروانه اشتغال به کار سازندگان انبوه مسکن و ساختمان

به استناد مواد ۱،۲،۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و مواد ۲،۶،۷ و بند پ ماده ۲۵ تصویب نامه شماره ۱۲۳۰۳۸/ت ۱۵۱۱ ه مورخ ۱/۱۱/۷۵ هیات وزیران در خصوص سیاست ها و خط مشی های سازماندهی،حمایت ونظارت بر بازار تولید وعرصه مسکن وردیف های ۴و۵ بند ج ماده ۳۰ قانون ۵ ساله برنامه چهارم،دستور العمل تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار سازندگان انبوه مسکن و ساختمان به شرح زیر ابلاغ می گردد:

ماده ۱-تعریف سازنده انبوه مسکن وساختمان:

به اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاق می شود که توانمندی مدیریت و مسئولیت پدیدآوری طرح ها،توانمندی تامین وجذب سرمایه،مدیریت تولید و عرضه مسکن و ساختمان را با استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان و در چارچوب مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین مربوط داشته و پروانه اشتغال به کار مطابق ضوابط این دستورالعمل را از وزارت مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند.

ماده۲ -شرایط احراز و تعیین حدود صلاحیت و پایه سازندگان حقوقی انبوه مسکن وساختمان

۲-۱-شرایط احراز صلاحیت اشخاص حقوقی بر اساس عوامل زیر به شرح جدول شماره (۱) تعیین می گردد:

۲-۱-۱- تحصیلات مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره و شرکای شرکت .
۲-۱-۲- سوابق حرفه ای شخص حقوقی و اعضاء هیات مدیره.
۲-۱-۳- توان مالی،توانمندی مدیریت تامین و جذب سرمایه .
۲-۱-۴- مطلوبیت کارهای مدیرت شده و عملکرد موفق در کارهای قبلی.
۲-۱-۵- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها ومالکیت صنعتی ،ارائه آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور و داشتن اساسنامه که انجام یکی یا برخی یا تمامی خدمات موضوع ماده ۱ این دستوالعمل در آن قید شده باشد.

امتیاز تحصیلی برای دارندگان مدرک تحصیلی در یکی از رشته های هفت گانه مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با ضریب دو محاسبه می شود.

 شاخص های ارزیابی توان مالی و توانمندی تامین و جذب سرمایه

- سرمایه غیر نقدی شرکت یا سهام داران به ازای هر یک میلیارد ریال _ ۲نمره _ دریافت تسهیلات واعتبار بانکی به ازای هر یک میلیارد ریال _ ۱نمره _ مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به ازای هر یک میلیارد ریال _ ۱نمره _ استفاده ازفایناس جذب یا سرمایه گذاری به ازای هر یک میلیارد ریال _ ۱نمره _ ارائه ضمانت نامه بانکی به ازای هر یک میلیارد ریال _۱نمره _ میزان سرمایه گذاری های قبلی مشروط به روشن بودن وضعیت استرداد تسهیلات و اعتبار بانکی به ازای هر یک میلیارد ریال _ ۳نمره

ارزیابی مطلوبیت کارهای مدیرت شده و عملکرد موفق در کارهای قبلی _رعایت مقررات ملی ساختمان بر اساس تایید دستگاه نظارت یا دستگاه ذیربط تا ۱۰نمره _حسب مورد ارائه گواهی عدم خلاف یا پایان کار و یا مدرک مستند مبنی بر انجام تعهدات تا ۱۰ نمره

اجرای ساختمان و انجام تعهدات در موعد پیش بینی شده در ۱۰ نمره قرار دادهای مرتبط یا تاخیر غیر مجاز کمتر ازیک چهارم مدت مقرر_ باز پرداخت به موقع تسهیلات بانکی با ترتیب بازپرداخت آن با توجه به تآخیرات مجاز تا ۲۰ نمره استفاده ازفناوری های نوین صنعت ساختمان(رعایت سبک سازی،بهینه سازی ومصرف انرژی و...) تا ۲۰ نمره

۲-۲ تعیین پایه و حدود صلاحیت سازندگان حقوقی انبوه مسکن وساختمان :

پایه سازندگان حقوقی بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی جدول شماره ۱ تعیین و پروانه اشتغال به کار سازندگان حقوقی انبوه مسکن و ساختمان در چهار پایه ۱،۲،۳ و ارشد صادر می شود وحداقل امتیاز لازم برای احراز پایه ۱،۲،۳ و ارشد به ترتیب ۳۰ ،۴۵ ،۶۵ ،۸۵ با بالا و اعتبار پروانه های صادره سه سال است. هرگونه تغییر در اعضاء هیات مدیره یا مدیران شرکت می بایست ظرف مدت ۱۵ روز به دبیر خانه کتبا اطلاع داده شود.حوزه فعالیت سازندگان حقوقی با پایه ۳ استان صادر کننده پروانه و در پایه های حقوقی ۱،۲ و ارشد سراسر کشور است تبصره یک:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به موجب اساسنامه قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۲۱/۱۰/۶۶ در انجام وظایف قانون خود نیاز به احراز صلاحیت موضوع این ماده ندارد.

ماده ۳- شرایط احراز و تعیین حدود صلاحیت و پایه سازندگان حقیقی انبوه مسکن و ساختمان

۳-۱- شرایط احراز صلاحیت با توجه به پروانه اشتغال به کار ،سابقه حرفه ای، توان مالی،مدیریت منابع مالی، مطلوبیت کارهای مدیریت شده و عملکرد موفق تعیین می شود سازنده حقیقی الزاماً باید دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ،کاردانی ویا تجربی در یکی از رشته های مندرج در قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان باشد. ارزیابی صلاحیت اشخاص حقیقی نیز برابر امتیازات جدول شماره (۱) تعیین می شود. وصرفاً برای تعیین امتیاز ستون مربوط به مدرک تحصیلی از جدول شماره (۲) استفاده می شود.
۳-۲ سازنده حقیقی برای احراز شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال موضوع این دستورالعمل باید حداقل ۵۰ درصد امتیازات مربوط به پایه اشخاص حقوقی را کسب کند ودر هر حال به سازنده حقیقی انبوه مسکن و ساختمان پروانه اشتغال در پایه ۳ تعلق می گیرد.
۳-۳-حدود صلاحیت سازنده حقیقی،مدیریت حداکثر ۲۰ واحد مسکونی و ویا ۳۰۰۰ مترمربع زیر بنا هرنوع واحد ساختمانی در هر برش زمانی بر اساس سایر ضوابط این دستورالعمل می باشد.
۳-۴- حوزه فعالیت اشخاص حقیقی،استان صادر کننده پروانه است.

(رتبه انبوه سازان)

ماده ۴-صلاحیت و ظرفیت طراحی یا اجرا یا طرح وساخت

سازندگان انبوه مسکن وساختمان بصورت حقیقی ویا حقوقی برای فعالیت در زمینه طراحی یا اجرا یا طرح وساخت بایستی از اشخاص حقیقی یا حقوقی تعریف شده دارای صلاحیت مطابق قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان وآئین نامه اجرایی آن استفاده کنند ودر مواردی که بخواهند راسا درزمینه های فوق فعالیت نمایند می بایست صلاحیت مضاعف را در چارچوب ضوابط قانون مذکور دریافت نمایند.لیکن درصورتی که دارندگان پروانه صلاحیت مضاعف بخواهند در یک دوره یا مقطع زمانی بیش از میزان ظرفیتی که وفق مقررات مربوط تعیین شده،خدمات طراحی یا اجرا یا طرح وساخت ارائه دهند می توانند با اخذ و ارائه ضمانت نامه ویا بیمه نامه مسئولیت وکیفیت خدمات مهندسی به میزانی که توسط موسسات ضمانت کننده یا شرکتهای بیمه گر تقبل وتضمین شده است اقدام کنند.

ماده ۵-فرآیند گردش کارصدورپروانه اشتغال ،تشخیص صلاحیت و تعیین پایه سازندگان انبوه مسکن وساختمان

۵-۱- مراجعه متقاضی به دبیر خانه کمیته و دریافت لیست مدارک لازم:
۵-۲- تکمیل وارائه مدارک به دبیرخانه.
۵-۳- دبیرخانه پس از بررسی مدارک متقاضی موارد را به کمیته تشخیص صلاحیت ارائه می نماید.
۵-۴- کمیته تشخیص صلاحیت موظف است ظرف مدت ۱۵روز نسبت به بررسی مدارک در خصوص تشخیص صلاحیت وتعیین پایه متقاضی اعلام کند و درهرصورت ظرف مدت یک ماه نسبت به تکمیل وارسال مدارک لازم برای صدور پروانه اشتغال به کار به سازمان مسکن وشهرسازی استان اقدام کند.
۵-۵- دبیرخانه کمیته درمحل انجمن صنفی انبوه سازان مسکن وساختمان(سازندگان انبوه مسکن و ساختمان) استقرار دارد.
۵-۶- کمیته تشخیص صلاحیت متشکل ازرئیس سازمان مسکن وشهرسازی استان(رئیس کمیته)،رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان(سازندگان انبوه مسکن وساختمان)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رئیس کانون کاردانهای فنی وساختمان استان ویک نفرازانجمن صنفی انبوه سازان(به عنوان دبیر کمیته) ودو نفر صاحب نظر به انتخاب کمیته.
۵-۷- مرجع استیناف متشکل ازنمایندگان وزارت مسکن وشهرسازی ،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و هیات مدیره سازندگان انبوه مسکن وساختمان وهیات مدیره سازندگان انبوه مسکن وساختمان کشور می باشد.

(رتبه انبوه سازان)

مدارک مورد نیاز جهت تشخیص صلاحیت و اخذ پروانه انبوه سازی

۱- مدارک تحصیلی اعصاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و شرکا
۲- روزنامه رسمی شرکت و اساسنامه
۳- ارائه مستندات مبنی بر میزان سرمایه غیر نقدی شرکت یا سهامداران
۴- ارائه مستندات مبنی بر تسهیلات و اعتبارات بانکی
۵- ارائه مستندات مبنی بر مشارکت در ساخت پروژه ها
۶- ارائه مستندات مبنی بر تعیین تکلیف تسهیلات بانکی
۷- ارائه مستندات مبنی بر کیفیت پروژه‌های اجرا شده توسط دستگاه نظارت شامل رعایت مقررات ملی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساختمان (سبک سازی – بهینه سازی مصرف سوخت و....)
۸- ارائه مستندات مبنی به اجرای بموقع پروژه‌های اجرا شده.
۹- ارائه پروانه اشتغال به کار مجریان ساختمانی (شخص حقوقی(برای اخذ پروانه مضاعف)

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص رتبه بندی انبوه سازان با ما تماس بگیرید.

تهران:

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

اراک :

۰۸۶-۳۲۲۱۶۶۶۰

۰۹۱۸۹۶۲۸۴۱۶

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: یک شنبه 5 دی 1398 ساعت: 10:29 منتشر شده است

برچسب ها : ,,
نظرات()

قوانین ثبت برند

بازدید: 106

نکات مهم در ثبت برند

نکات مهم در ثبت برند 

هر شرکت یا شخصی می تواند علاوه بر به ثبت رساندن نام تجاری خود جهت شناساندن بهتر خدمات و محصولاتش به ثبت برند خود بپردازد تا با هک شدن آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان جای دهند.به منظور تعیین نام تجاری باید توجه داشت نام انتخاب شده توسط صاحب برند می تواند تمام و یا چند حرف از آن برگرفته از نام خاص محلی باشد و در نهایت زمانی که نام تجاری مورد نظر خود را انتخاب کرد می تواند آن را از طریق کارشناسان ثبت نارین به ثبت برساند و از طریق آن در بازار کسب و کار شناسایی شود.

نکات کلیدی و مهم در ثبت برند

۱- یک برند معتبر نشانه ای از موقعیت و موضوع محصول آن ، ریسک های درک شده کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنندگان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تصمیم گیری می باشد.

۲- از برند و آرم تجاری برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.

۳- حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد.

۴- مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات ، " اداره کل مالکیت صنعتی " است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.

۵- نام های عام محصولات یا اسامی جغرافیایی، که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه کند، علامت مشخصه تجاری محسوب نمی شود

۶- ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند.

۷- جهت ثبت برند یا علامت تجاری باید شرح و نوع کالا یا محصولاتی که علامت برای تشخیص آن به کار می رود را با تعیین طبقات درخواست شده طبق جدول طبقه بندی علایم صنعتی و تجاری ضمیمه اظهارنامه ثبت برند کرد.

۸- عموماَ اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.

۹- علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند

۱۰- باید توجه داشت که ثبت برند در صورت الزام دولت اجبار می شود ، در غیر این صورت الزامی نیست.

۱۱- برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است. اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن آن را دارد.

۱۲- اگر شخصی اجازه استفاده از برند خود را بخواهد به شخص دیگری بدهد این کار را باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی با به ثبت رساندن انجام دهد.

۱۳- نقل و انتقال برند به صورت قهری یا غیر ارادی رایج ترین نوع نقل وانتقال محسوب می شود و زمانی اتفاق می افتد که مالک اصلی برند تجاری ثبت شده، فوت کرده باشد. در این صورت وراث می توانند با ارائه اصل گواهی ثبت برند و گواهی انحصار وراثت،درخواست نقل و انتقال برند و واگذاری آن را به مالک جدید داشته باشند.

۱۴- متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری بعمل می آورند.

۱۵- هر گاه علامت ثبت شده، ظرف سه سال از تاریخ ثبت آن ، از طرف صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او ، بدون عذر موجه ، مورد استفاده تجاری در ایران یا در خارجه قرار نگیرد، هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید.

۱۶- قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال ۱۳۳۳۷ ثبت علائم ذیل را ممنوع نموده است:

- علائم رسمی،دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها،هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و ....

- علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.

- علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی

- علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد.

۱۷- به موجب مصوبه ی سوم اردیبهشت ۱۳۲۸ هیاًت وزیران،ثبت علائم برای هر یک از این موارد اجباری است:

- داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی

- مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند .

- آب های گازدار

- لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.

۱۸- موسسات تجاری، صنعتی و کشاورزی ثبت شده در خارج از کشور نیز بر اساس ماده ( ۴ ) قانون ثبت علائم و اختراعات به شرط رعایت موارد ذیل می توانند از مزایای این قانون بهره مند گردند :

- علائم تجاری خود را به موجب مقررات این قانون در ایران به ثبت برسانند.

- کشور محل اقامت موسسه یا شرکت مذکور، به موجب عهدنامه و یا قوانین داخلی خود از علائم تجاری ایران حمایت کند.

۱۹- اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن آن را دارد.

۲۰- پس از تایید اظهارنامه برند، آن برند برای متقاضی در نظر گرفته می شود و دیگر برای سایرین قابلیت ثبت ندارد.

 

ثبت شرکت نارین مشاور شما در ثبت برند و علامت تجاری.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: یک شنبه 10 شهريور 1398 ساعت: 11:27 منتشر شده است

برچسب ها : ,
نظرات()

ثبت شرکت در مناطق آزاد

بازدید: 112

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری بنا به دلایل گوناگون دارای جذابیت است و به همین دلیل است که در سال های اخیر، تاسیس و ثبت شرکت در مناطق آزاد روند رو به رشدی داشته است.

 

ثبت شرکت در  مناطق آزاد ۷ گانه ایران 

۱- ثبت شرکت در کیش

۲- ثبت شرکت در قشم

۳- ثبت شرکت در ارس

۴- ثبت شرکت در اروند

۵- ثبت شرکت در انزلی

۶- ثبت شرکت در ماکو

۷- ثبت شرکت در چابهار

 

مهمترین دلایل جذابیت ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

۱- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت ۲۰ سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)

۲- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که ۱۰۰% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.

۳- سهولت واردات و صادرات

۴- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی

۵- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا

۶- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی

۷- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی

۸- بهره مندی از رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد

۹- برخورداری از معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع مناطق آزاد

۱۰- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است. خرده فروشی کالا در مناقط ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه براساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.

 

در پایان برای ثبت شرکت در مناطق آزاد و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ثبت شرکت نارین تماس بگیرید.

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

سامانه ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1398 ساعت: 10:56 منتشر شده است

برچسب ها : ,,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 14
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 0
آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 3
بازدید ماه بازدید ماه : 10
بازدید سال بازدید سال : 171
بازدید کلی بازدید کلی : 1247

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.145.191.214
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ثبت شرکت نارین و آدرس sabtnarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود